Ondersteuningsnetwerk

Ondersteuningsnetwerk Oost-Brabant (Leuven - Diest - Hoegaarden - Zoutleeuw)

Schoolteams kunnen bij een ondersteuningsnetwerk ondersteuning aanvragen voor leerlingen met een verslag of een gemotiveerd verslag.

Ondersteuningsnetwerken trachten de scholen sterker te maken in hun groei naar meer inclusief onderwijs.  Indien de brede basiszorg en verhoogde zorg (tijdelijk) niet meer voldoende zijn (zorgbeleid van onze school), kan de school, na een traject met het CLB, hulp inroepen van het ondersteuningsnetwerk.  De school blijft verantwoordelijk voor de zorgregie.

De scholen van het buitengewoon en gewoon onderwijs, het CLB en de pedagogische begeleidingsdienst, bundelen hun krachten en ervaring.  Samen streven we naar kwaliteitsvol en inclusief onderwijs.

Alle scholen in Vlaanderen zijn aangesloten bij een ondersteuningsnetwerk. Onze school is aangesloten bij het ondersteuningsnetwerk Oost–Brabant (ONWOB) en is werkzaam in de regio Vlaams – Brabant, ten oosten van Brussel.